تبليغاتX
Image and video hosting by TinyPic
مصرف ميوه و سبزى ، خطر ابتلا به سرطان را در سيگارى ها ، تا حدودى کاهش مى دهد .تحقيقات پژوهشگران دانشگاه کاليفرنيا در لس آنجلس نشان مى دهد ، مصرف ميوه و سبزى و چاى که سرشار از مواد فلاونوئيدى هستند ، خطر ابتلاى افراد سيگارى را به سرطان مى دهد . بر اساس تحقيقات اين پژوهشگران ، فلاونوئيدهاى موجود در اين مواد غذايى آسيب هاى ماده ژنى يا در اصطلاح ‌DNA‌ را که بر اثر استعمال دخانيات ايجاد شده است ، ترميم مى کند. فلاونوئيدها رنگدانه هاى گياهى محلول در آب هستند که خاصيت آنتى اکسيدانى و ضد التهاب دارند و در ترميم برخى آسيب هاى بافتى موثرند. موثرترين انواع فلاونوئيدها در توت فرنگى ، چاى سبز و سياه ، کلم بروکلى ، سيب ، بقولات و پياز يافت وجود دارند. بيش از 90 درصد سرطان هاى ريه بر اثر استعمال دخانيات ايجاد مى شود که بهترين راه پيشگيرى از آن ، ترک کردن دخانيات و سيگار است.

‌ 

* منبع: سايت www.noandish.com
+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و هشتم خرداد 1387ساعت 6:42 بعد از ظهر  توسط گروه نویسندگان  |